Veel gestelde vragen

Hoe verloopt je bestelling.

Op het moment dat je in de webshop de keuzes hebt gemaakt, dien je in je winkelmandje aan te geven dat je akkoord gaat met de voorwaarden.om naar het afrekenen te gaan.

Bij de optie bezorgen heb je meerder keuzes zoals een bezorging zonder voorkeur, een avond bezorging of een bezorging bij een servicepunt zoals een pakket automaat.
Maar woon je in de buurt dan kan je natuurlijk ook aangeven dat je de bestelling gezellig komt ophalen.

De betaalmogelijkheden zijn afhankelijk van welke locatie je bestelling maakt. Er even vanuitgaande dat je een Nederlands adres hebt, zie je Ideal, Klarna en Creditcard mogelijkheden.

Heb je alle optie aangegeven, je eventuele kortingcode(s) toegevoegd en alle benodigde velden ingevuld, dan rest je nog om op de knop 'Betalen' te drukken. 
Let op. Vanaf dit punt heb je dan ook een betaalverplichting!

Hierna gaat er een heel proces lopen en dat begint met het verzenden van een bevestiging e-mail. Hierin wordt nog even op een rij gezet wat je besteld hebt en hoe je betaald hebt.
Vervolgens krijgen onze medewerkers een pakbon waarmee ze jouw pakket gaan verzamelen. Afhankelijk of alles op voorraad is gaat het meestal nog dezelfde dag, mits de bestelling voor 16 uur gedaan is, met de koerier mee. Je krijgt dan een update van je bestelling met daarin de 'Track & Trace code' zodat je op de hoogte kan blijven van de bezorging.


Mocht het zijn dat de voorraad niet compleet is, afwijkende verfbaden heeft of dergelijke, dan wachten we totdat er de voorraad weer op peil is.

Mocht het zijn dat je speciale 'Weekend deals' uit de nieuwsbrief of socials besteld hebt, dan duurt het verzenden meestal 2 dagen langer.

Bestellingen met een 'Pre-Order' of 'Reserveer Nu' product ontvangen direct een extra e-mail met daarin de uitleg over het proces over bestellingen met dit soort producten.

Bestellingen met een 'Pre-Order' of 'Reserveer Nu' product erin zullen pas verzonden worden als het 'Pre-Order' of 'Reserveer Nu' product op voorraad is. Achteraf de bestelling splitsen kost je extra verzend en administratie kosten

De bezorging van je bestelling.

Afhankelijk van je keuze wordt je bestelling of thuisbezorgt of op een servicepunt/pakketautomaat.

Op het moment dat je bestelling bij ons wordt opgehaald krijg je een Track & Tracenummer via de mail. Hiermee blijf jij op de hoogte van de bezorging van je bestelling. In de regel ontvang je s-avonds laat of s-nachts een betere inschatting van het bezorgmoment en op het moment dat de bezorger zijn wagen geladen heeft nog een update van het bezorgmoment.
Als je voor een bezorging in een pakketautomaat hebt gekozen krijg je op het moment van afleveren en bevestiging met een QR code om de 'kluis' te ontgrendelen.
Als je voor bezorging aan huis gekozen hebt kan je, als er nog geen definitieve bezorgplanning is gemaakt, nog kiezen om het te laten bezorgen in een pakketautomaat.
Mocht je de bestelling thuis bezorgt willen krijgen hoef je verder niets te doen behalve rustig wachten met een kopje thee ;-)

Heb je de bezorging of bezorger om welke reden dan ook gemist? Kijk dan even in je brievenbus of de bezorg-app. Vaak staat daarin of het pakketje bijvoorbeeld bij de buren ligt of dat er een actie ondernomen moet worden. Meestal kan je ook aangeven waar je het pakketje kan laten neerzeten.

Pre-order / Reserveer Nu producten en bestellingen.

Pre-orders zijn bestellingen die je plaatst en betaald, ruim voordat het product leverbaar is. Naast het feit dat Pera Pasha dan kan inschatten hoe groot de inkoop bijvoorbeeld moet zijn, kunnen er dan ook vaak speciale prijzen en/of kortingen gekoppeld aan zo'n pre-order.
Wij raden een totaal bestelling van meerdere producten EN een pre-order af, als je niet kunt wachten tot het moment dat de pre-order voorraad op peil is en deze verzonden gaat worden. Pakketten worden standaard niet gesplitst. Maak dan 2 lossen bestellingen aan.
Ook het betalen van een pre-order met de betaalmethode Klarna raden wij af, omdat de betaling met Klarna niet gepauzeerd kan worden totdat de pre-order bestelling geleverd is.

Hoe werken de Pera Pasha, Mr Cey en Ozzy CAL's?

Regelmatig bieden we CAL's aan in de vorm van pakketten. In zo'n pakket zit dan voldoende garen om het project te kunnen maken. In sommige gevallen kunnen er ook hulpmiddelen als lijm, kralen of dergelijke toegevoegd zijn. Dit staat dan ook bij de productinfo beschreven. En tevens zit het eerste deel van de CAL bij het pakket inbegrepen. Hierdoor wordt het een unieke CAL omdat dit eerste deel niet anders verkrijgbaar is. Verdere materialen als (haak)naalden, scharen en dergelijke dien je zelf toe te voegen als je die nog niet hebt. 

Het vervolg van de CAL is te volgen op onze Facebook groep 'Crochet Studio' (https://www.facebook.com/groups/870750292945519). Ben je daar nog niet aangemeld, dan kan je dat met 1 klik regelen.

De startdatum wordt ook bij de productinformatie aangegeven en dan zullen de CAL delen wekelijks gepubliceerd worden. In sommige gevalen kan de startdatum verschuiven naar later. Vaak is de oorzaak dat een deel van de garen niet op tijd geleverd kan worden door de fabrikant. 

Pre-order boeken.

Boeken die in eigen beheer ontwikkeld en/of geschreven worden, worden in bijna alle gevallen als pre-order product aangeboden. Door dit process kunnen wij beter inschatten wat de mogelijke oplage gaat worden om zo de productiekosten beter te kunnen reguleren.

Kortingacties.

Pera Pasha geeft heeft met grote regelmaat acties waarbij er korting op producten of diensten gegeven wordt. Dit zijn vaak dag deals. We begrijpen dat je soms naast een kortingsactie kan grijpen, maar een dag deal is echt een dag deal en is dus niet geldig buiten de aangegeven periode. Houd dus onze socials en nieuwsbrief in de gaten. 
Vergeet je tijdens het bestellen en afrekenen de kortingscode in te voeren, dan kunnen we dat helaas niet achteraf alsnog verwerken. Als je onze App hebt voor op je mobiel, accepteer dan bij het installeren de opties voor berichten ontvangen. Zet dan vervolgens de notificaties aan. Zo mis je niets.

Korting code.

Regelmatig worden in diverse media-acties kortingscodes gegeven die je dan moet invoeren bij het afrekenen. Deze codes zorgen ervoor dat je dan direct een verrekening krijg op je te betalen bedrag. Dit is een volledig geautomatiseerd proses. Ben je vergeten zo'n korting code in te voeren, dan kunnen wij deze kortingcodes niet achteraf toevoegen en verrekenen.
Let bij een volgende bestelling er dus op dat je eventuele codes op tijd invoerd bij het betaalscherm. Dit is ook van toepassing op het gebruik van de codes die je krijgt bij Spaarpunten.